Kort referat fra Generalforsamling 2015

5. Budget, herunder fastsættelse af kontingent

6. Valg

7. Eventuelt

Ad 1. Flemming Jens blev med akklamation valgt som dirigent.

Ad 2. Formanden Bjarne L. Olsen aflagde en fyldig beretning om året der var gået og kom bl.a. ind på følgende:

Medlemsmæssigt er der sket en tilbagegang på 113 medlemmer i 2014 så der i alt er 1.175 medlemmer.
Rent økonomisk må vi desværre forventes at nedgangen fortsætter i 2015, da Interessekontoret i TDC er nedlagt og en del af vores medlemmer nu selv skal indbetale kontingent. Oven i det har TDC reduceret deres tilskud med ca. 20 %.

Huset på Gammel Jernbanevej i Valby, ønsker TDC fortsat at sælge, så de har tilbudt at Foreningerne kan få kælderen under Blok A i Borups Alle.
Foreningerne i Huset er blevet enige med TDC om indretningen af kælderen som indebærer at Lyskasserne ud mod Borups Alle bliver genåbnet og at der etableres lysnedfald via trappe i gården og at der laves grundvands sikring af lokalerne, samt at der laves en aftale om rettigheder og forpligtigelser for de nye lokaler.
På spørgsmål fra salen oplyste formanden at det endnu ikke vides hvornår der flyttes, for ombygningen med lyskasserne skal først godkendes af Københavns kommune.

De forskellige arrangementer som foreningen havde deltaget i var alle gået godt.
Deltager antallet ved DHL løbet i Parken var en stor succes med 100 hold (500 løbere). Deltagerne udtrykte stor tilfredshed med arrangementet.

De fleste afdelingerne går godt.
Der er nu fuld gang i Zumba og der er også startet et hold i Teglholmen der dyrker Yoga og Sportsfiskerne har fået ny formand Lars Thøgersen.
Desværre har der ikke været nogen aktivitet i Orienteringsafdelingen og HB har besluttet at lukke afdelingen, der fremover er 15 aktive afdelinger.

Formanden sluttede sin beretning med at takke Forretningsudvalget (FU), Hovedbestyrelsen (HB) og medlemmerne som er med til holde gang i Idrætsforeningen.

Beretningen blev enstemmigt vedtaget med akklamation.

Margrethe bægeret
Tildeltes Motionsafdelingens formand Per Stegmann Madsen, for hans store engagement og kæmpe arbejde med at holde styr på foreningens største afdeling og de 2 motions rum.

Hold præmien
Gik til Billardafdelingens 1. hold der overbevisende vandt Firmaklubbernes 3. division og rykkede direkte op i 1. division.

Ad 3. Kasserer Birgit Kauffmann aflagde regnskab for 2014 som blev enstemmigt godkendt.

Ad 4. Der var indkommet 1 forslag fra FU om tilføjelse af tegningsregel under vedtægternes § 12 Forretningsudvalg:
"Idrætsforeningen telefonen tegnes af formanden og kasseren i forening
eller af formand og 2 FU-medlemmer
eller af kasserer og 2 FU-medlemmer"
Vedtægtsforslaget blev enstemmigt vedtaget.

Ad 5. Kasserer Birgit Kauffmann fremlagde et budget baseret på uændret kontingent.
Budget blev enstemmigt vedtaget.

Ad 6. Valg: Som ny Næstformand valgtes Jesper Kjeldsen, som ny FU-medlem blev Niels Børglum valgt, som kasserer for 1 år genvalgtes Birgit Kauffmann, som ny sekretær valgtes Jan Resen fra Kajakafdelingen og revisor Kim Albeck blev genvalgt. Alle valg var med akklamation.

Ad 7. Ingen ønskede ordet under eventuelt.

Generalforsamlingen afsluttedes med at formanden takkede dirigenten og traditionen tro rejste generalforsamlingen sig og udbragte et 3 folddigt hurra for Idrætsforeningen.

Bjarne L. Olsen
formand