Kort referat af Generalforsamling 2016

Kort referat fra
Idrætsforeningens generalforsamlingen
den 26-2-2016
i Aktivitetshuset på Immerkær 42, 2650 Hvidovre.

Dagsorden:
1. Valg af dirigent
2. Beretning
3. Regnskab
4 Indkomne forslag
5. Budget, herunder fastsættelse af kontingent
6. Valg
7. Eventuelt

Ad 1. Flemming Jens blev med akklamation valgtsom dirigent.

Ad 2. Formanden Bjarne L. Olsen aflagde enfyldig beretning om året der var gået og kom bl.a. ind på følgende:

Medlemsmæssigt er der sket en tilbagegang på 261 medlemmer i 2015 så der i alt er 914 medlemmer.
Hovedårsagen til dette var, at Interessekontoret i TDC blev nedlagt ved årsskiftet2014/2015 og en del af vores medlemmer nu selv skal indbetale kontingent.
Dethar medført en nedgang i kontingent-indtægterne og oven i det har TDC reduceret deres tilskud med ca. 20 %.

Huset på Gammel Jernbanevej i Valby som TDC ønsker at sælge blev fraflyttet i slutningen afseptember 2015.
Lige efter sidste års generalforsamling blev fagforeningen Dansk Metal Tele Øst opsagt af deres lejemål i Nyropsgade ved Vesterport. Samtidig ønskede Teleforeningen at sprede deres investering og så opstod ideen med at købe et hus hvor både fagforening og alle TDCs personaleforeninger fra Huset i Valby kunne være.
Aktivitetshuset på Immerkær 42 blev købt og alle foreningerne i Valby blev tilbudt at bruge lokalerne i stueetagen. Dette var et godt tilbud som var meget bedre end det TDC tilbød i Borups Alle hvor der bl.a. ikke var direkte dagslys i lokalerne.
Idrætsforeningen så det som meget positivt og lavede derefter en aftale med Teleforeningen om brugen af lokalerne. Både Billardafdelingen, Bordtennisafdelingen og forretningsudvalgt som har fået lokaler i stuen er meget tilfredse med aftalen.

De forskellige arrangementer som foreningen havde deltaget i var alle gået godt.
Deltager antallet ved DHL løbet i Parken var en stor succes med 80 hold (400 løbere). Deltagerne udtrykte stor tilfredshed med arrangementet.

Europæiske Company Sports game (ECSG) i Riccione Italien den 3-7- juni 2015 hvor vi deltog med 47 aktive sportsfolk var en succes. Vi var igen blandt de bedste danske deltagere i de idrætsgrene hvor vi deltog.

De fleste afdelinger går godt.
Kajakafdelingen har dog problemer da Lyngby Radio er nedlagt og TDC fraflytter lokalerne ved Bagsværd Sø, så Kajakafdelingen skal til at finde en andenløsning.
Samtidig har TDC meddelt at Pensionskassen påtænker at bebygge/sælge den store parkeringsplads ved TDC i Teglholmen hvor Kajakafdelingen har deres Klubhus og TDC har i den anledning indkaldt os til møde.

Idrætsforeningens hjemmeside www.if-telefonen.dk skal bruges til indmeldelse og udmeldelse fremover, fordi alt skal registreres elektronisk i vores medlemssystem.

Formanden sluttede sin beretning med at takke Forretningsudvalget (FU), Hovedbestyrelsen (HB) og medlemmerne som er med til at holde gang i Idrætsforeningen.

Beretningen blev enstemmigt vedtaget med akklamation.

Margrethe bægeret
Tildeltes Skytteafdelingens formand Rasmus Holst Andersenen, for hans uvurderlige indsats for skytteafdelingen, for uden hans engagement villeder ikke være en Skytteafdelingen i Idrætsforeningen.

Hold præmien
Gik til Badmintonafdelingens Veteranhold som for andet år i træk har vundet holdturneringen i FSKBH og er rykket endnu en række op og spiller i sæson 2015/2016 i FSKBHs 1. division.

Ad 3. Kasserer BirgitKauffmann aflagde regnskab for 2015 som blev enstemmigt godkendt.

Ad 4. Der var ikke indkommet nogen forslag.

Ad 5. Sekretæren Jan Resenfremlagde det nye budget baseret på uændret kontingent.
Budget blev enstemmigt vedtaget.

Ad 6. Valg: Som formand genvalgtes Bjarne L. Olsen, som kasserer valgtes Jan Resen i stedet for Birgit Kauffmann som ønskede at stoppe, som FU-medlem blev Niels Børglum genvalgt og som revisor valgtes Birgit Kauffmann. Alle valg var med akklamation.
Da Jan Resen overtog kassererposten mangler foreningen nu en sekretær som generalforsamlingen pålagde HB at finde blandt medlemmerne i TDC.

Ad 7. Eventuelt:Flemming Jens foreslog at foreningen brugte lidt penge på nyt tøj til de aktive medlemmer og dette var formanden ikke afvisende overfor, men i det vedtagne budget var der allerede afsat penge til køb af båd og penge til nyt materiale til Motionsafdelingen og de havde første prioritet.

HB ved Bjarne Lysen og FU ved Formanden, takkede Birgit Kauffmann for hendes store arbejde som kasserer igennem mange år og var glad over at hunville påtage sig revisorgerningen med den baggrundsviden hun besad.

Generalforsamlingen afsluttedes med at formanden takkede dirigenten og traditionen tro rejste generalforsamlingen sig og udbragte et 3 folddigt hurra for Idrætsforeningen.

Bjarne L. Olsen
formand