Velkommen

til

Idrætsforeningen TELEFONEN

Kammeratskab og sammenhold!

Vigtige faktorer, når man skal trives med hinanden som nuværende og tidligere ansatte i så stort et firma som TDC-koncernen.

Idrætten er med til at skabe og styrke denne trivsel.

Derfor har der også - lige siden 1922 været en idrætsforening tilknyttet telefonselskabet (KTAS - Tele Danmark A/S - TDC A/S) som har stået til rådighed for selskabets personale på alle arbejdspladser.
Idrætsforeningen Telefonens 50 års jubilæumsskrift beskriver historien.

Indtil 2020 støttet af TDC, både økonomisk og på mange andre områder, er det dermed gjort muligt for nuværende og tidligere ansatte i TDC-koncernen, at dyrke deres idræt billigere end i andre idrætsforeninger, uden at det er gået ud over faciliteter og deltagelse i konkurrencer.

Hvad Idrætsforeningen TELEFONEN har at byde på i dets forskellige idrætsgrene, kan du læse om på de følgende sider. Der er taget hensyn til både at kunne dyrke idræt på motionsplan og som deltager i konkurrencer inden for firmaidrættens velorganiserede rammer her i landet og de øvrige nordiske lande.

Alt sammen med det ene formål, at du som nuværende og tidligere TDC-medarbejder kan få glæde og udbytte af din fritid i samvær med dine kollegaer.

Navne, telefonnumre og e-mail på den enkelte afdelingsleder kan du finde på siderne under idrætsgrene.

Hver afdelingsleder glæder sig naturligvis til en snak med dig, også selvom du ikke ønsker at dyrke idræt, men gerne som passivt medlem, der vil støtte foreningens arbejde med et mindre årligt kontingent. Din støtte giver dig mulighed for at overvære de aktive medlemmers deltagelse i konkurrencer.

Bjarne Lund Olsen
formand